تاريخچه اينترنت به خصوص فراگيري اين پديده در ميهن ما عمرزيادي ندارد. قبل از فراگير شدن اينترنت شبکه هاي اطلاع رساني که امروزه از آنها به عنوان اينترانت ياد مي شود فعال بودند. اين شبکه ها عموما به نام BBS فعال بودند؛ که محيط کاملا متني داشتند و فضاي پست الکترونيکي آنها نيز داخلي بود ، با اضافه شدن پروتکل TCP/IP به بعضي از اين شبکه هاي اطلاع زساني مانند ايران پک ، دانا ، آپادانا ، ندا ، پيام و … شروع به ارائه سرويس وب اينترانتي بر روي BBS خود نموده و سپس سرويس پست الکترونيکي ايننرنتي را بر روي شبکه هاي خود سرويس مي دادند.
در آن زمان شبکه هايي چون IPM فيزيک نظري و ايران پک شرکت مخابرات سرويسهاي اينترنتي را به شکل متن ارائه مي دادند. سپس سرويسهاي dial up براي سرويس دهي اينترنت توسط شبکه هايي چون شرکت مخابرات ، سفينه و … ارائه شد ؛ تا الان که تحول شگرفي در زمينه ارائه سرويس و استفاده از اينترنت در کشور ما بوجود آمده است.
کارشناسان راهبردان با بيش از يک دهه تجربه فني و مديريتي در لايه هاي مختلف شبکه هاي اطلاع رساني و صنعت IT اکنون قادر مي باشند در زمينه اين صنعت براي شرکتها و موسسات دولتي وخصوصي ، وزارتخانه ها و مراکزآموزشي از صفر تا صد کار را انجام دهند. مجموعه شما را نياز سنجي کرده و همچنين به عنوان مجري يا مشاور و ناظر براي پروژه هاي اينترنتي و اطلاع رساني فعاليت کنند.
ارائه انواع سرويسهاي اينترنتي در زمينه دامنه هاي اينترنتي ، ميزباني سايت و سرويس دهنده اختصاصي و ارائه ساير راهکارهاي اينترنتي مورد نياز شما از مجموعه فعاليتهاي اين شرکت مي باشد.
سرويس دهي به صدها دامنه اينترنتي و ميزباني بسياري از سايتها و ارائه ساير پروژه هاي اينترنتي که در سابقه کار نيز ذکر شده است از نمونه فعاليتهاي ما مي باشد.
میزبانی سایت
خدمات ميزباني وب به دو روش ارائه ميزباني سايت (hosting) و ارائه سرويس دهنده اختصاصي (Dedicated Server) ارائه مي گردد.
ويژگيهاي خدمات ميزباني وب
آيا ميدانيد چرا اغلب كاربران، راهبردان را بعنوان ميزبان وبسايت خود انتخاب ميكنند؟
در ذيل به برخي از شاخصها و ويژگيهاي ميزباني وب راهبردان اشاره شده است:
پشتيباني فني 24 ساعته
كادر پشتيباني فني راهبردان بصورت 24 ساعته و ايام تعطيل همواره از طريق تلفن، دورنگار و پست الكترونيك آماده پاسخگويي، راهنمايي و رفع مشكلات مشتركين ميباشد. اين بخش همچنين با كنترل دائم سرورها از طريق سيستمهاي مونيتورينگ بصورت شبانهروزي، درصورت بروز هرگونه اختلال در شبكه بلافاصله در جهت رفع آن اقدام مينمايند. تمامي راههاي تماس با واحد پشتيباني بطور مستقيم بوده و مشترك بدون اتلاف وقت به سرعت قادر به تماس با اين بخش ميباشد.
اتوماسيون ميزباني وب
راهبردان با استفاده از يك سيستم اتوماسيون ميزباني وب انجام كليه خدمات ميزباني را بصورت آنلاين انجام ميدهد و براي مشتركين اين امكان را فراهم ميآورد كه از طريق كنترل پنل خود، سرويس ميزباني هريك از وبسايتهاي خود را مديريت نمايند. اين سيستم اتوماسيون تماما در واحد نرمافزار راهبردان آناليز و توليد شده كه بر اساس نياز و درخواست مشتركين قابل توسعه ميباشد.
پشتيباني از نرمافزارهاي خاص
پشتيباني از نرمافزارهاي خاص و كمياب يكي از شاخصهاي مهم ميزباني وب راهبردان ميباشد. راهبردان با پشتيباني از مجموعه نرمافزارهاي كاربردي و مفيد براي مشتركين موجب رفع نياز اكثريت مشتركين شده است (بعنوان مثال ميتوان به پشتيباني از بانك اطلاعاتي MS SQL 2005 بلافاصله بعد از Release شدن آن، پشتيباني از NET Framework 2.0 . در زمان ارائه نسخه Final، پشتيباني از ASP.NET به زبان C# بر روي پلتفورمهاي Linux، پشتيباني از Flash Communication Server،Crystal Report و … اشاره نمود). در راهبردان به محض ايجاد تقاضا براي يك نرمافزار خاص بلافاصله طرح تهيه و پشتيباني آن در جلسات فورس ماژور مطرح ميشود. مشترك كافيست نياز خود را به واحد پشتيباني اطلاع دهد، امكان ارائه درخواست مورد نياز مشترك طي 48 ساعت كاري امكانسنجي و به وي اعلام ميشود.
مانيتورينگ سرورها
راهبردان به منظور كنترل و پايداري (stability) بخشهاي مختلف سرورها، با استفاده از نرمافزار مونيتورينگ خود تمامي سرورها را در زمانبنديهاي مشخص بطور اتوماتيك مونيتور ميكند و درصورت بروز اشكال در هريك از سرورها بلافاطله به واحد پشتيباني اطلاع ميدهد. اين سيستم قادر به مونيتور نمودن اغلب پورتها و پروتكلهاي سرور از قبيل: http، POP3، SMTP، IMAP، FTP، Telnet، https، match، dnsa، dnsns، ping، plugin، connect و … ميباشد.
فايروال
راهبردان در ClusteringPrivate Network خود يك فايروال سختافزاري قرار داده است و بر روي هر سرور بطور مستقل از فايروال نرمافزاري BlackICEServerProtection استفاده مينمايد. استفاده از فايروال سختافزاري در VPN موجب ميشود تا تمامي packetهاي ارسالي قبل از ورود به شبكه و سرورها از فيلتر آن عبور نمايند. Ruleهايي كه در اين فايروال تعريف شده بصورت global بر روي تمامي سرورها اعمال ميشود مانند بسته شدن Pingpacket،Traceroute و … بطور مثال اگر وبسايت hamoonit.com ping شود پيغام “Request time out” نمايش داده ميشود مانند microsoft.com،ibm.com،sun.com اين عمل همچنين از ايجاد ترافيك كاذب در شبكه نيز جلوگيري مينمايد. نصب DLL
نصب DLL بر روي سرور بمنظور عملكرد صحيح برنامههاي اجرايي در بعضي از وبسايتها امري ضروريست كه استفاده از آن بستگي به روش انتخابي Developer وبسايت خواهد داشت. راهبردان هيچگاه Developerها و برنامهنويسان محترم را تنها نميگذارد، در اين شرايط از آنجايي كه ممكن است DLL مورد نظر مشترك حاوي اطلاعاتي در جهت اختلال در عملكرد سرور باشد، برنامهنويس ميبايست كد DLLl را به واحد نرمافزار تحويل نمايد تا پس از بررسيهاي لازم درون كدهاي DLL يكمرتبه توسط واحد نرمافزار راهبردان مجددا كامپايل و سپس در سرور رجيستر شود. در بعضي از مواقع حضور شخص برنامهنويس DLL در واحد نرمافزار راهبردان الزاميست.
دسترسي فيزيكي
در زمانهاي فورس ماژور، بروز اشكال در سختافزار سرورها و معيوب شدن قطعات، از آنجايي كه در اين شرايط سرور معيوب از دسترسي Remote نيز خارج ميشود، دسترسي فيزيكي كادر پشتيباني راهبردان به اتاق سرور (Server Room) و سختافزار سرورها در هر لحظه از شبانهروز بخصوص بمنظور تعويض سريع قطعات معيوب بسيار حائز اهميت است.
رفع مشكلات كدنويسي
واحد پشتيباني علاوه بر مرتفع ساختن مشكلاتي كه از سمت سرورها قابل انجام ميباشد، اشكالات موجود در كدنويسي وبسايت مشترك را نيز شناسايي و در رفع آنها با مشترك همكاري نموده و راهحلهاي لازم را به وي اعلام مينمايد.
پشتيباني از اغلب Componentها
در خدمات ميزباني وب راهبردان از اغلب Componentهاي مورد نياز مشتركين پشتيباني ميشود. Componentهايي كه بسيار كاربردي و مفيد هستند و شرايط را براي برنامهنويسان، طراحان وب و وبمسترهايي كه قصد ايجاد وبسايتهايي با قابليتهاي پويا را دارند بسيار آسان مينمايد. درصورت وجود تقاضا مبني بر نصب Componentهاي مازاد بر Componentهاي فعلي، امكانسنجي آن طي 48 ساعت انجام و به مشترك اعلام ميشود.
اعلام تاريخ انقضاء
اعلام تاريخ انقضاء سرويسهاي ميزباني وب در راهبردان توسط سيستم اتوماسيون ميزباني وب راهبردان با ارسال اتوماتيك Email در ماه پاياني به مشترك انجام ميشود، همچنين تماس تلفني با مشترك در زمان پاياني سرويس، در دستور كار خدمات امور مشتركين راهبردان قرار داده شده است.
سختافزار مناسب
استفاده از سختافزار مخصوص سرور موجب افزايش پايداري و طول عمر سرورها و همچنين كاهش ضريب احتمال معيوب شدن قطعات و نتيجه آن جلوگيري از قطعيهاي احتمالي سرورهاست. راهبردان سرورهاي اورجينال Dell را بعنوان سرورهاي خود انتخاب نموده است. از مزيتهاي مهم سرورهاي Dell استفاده از پردازندههاي Intel در آن است.
پهناي باند (Bandwidth)
در راهبردان پهناي باند تخصيص يافته به هر وب سايت به گونهاي انجام ميگيرد كه درصورت مصرف بيشتر از ميزان تعيين شده، وبسايت مشترك قطع نخواهد شد بلكه واحد پشتيباني با مشترك تماس و به وي اطلاع ميدهد تا نسبت به افزايش پهناي باند خود اقدام نمايد.
نمايش آگهي وبسايتها در گوگل
راهبردان بعضي از سرويسهاي ميزباني وب خود را همراه با 50$ اعتبار نمايش آگهي در گوگل ارائه ميكند. آگهي در گوگل با معرفي وبسايت در گوگل متفاوت است و برخلاف انتظار يكماهه جهت معرفي وبسايت در گوگل، بلافاصله از زمان شروع سرويس ميزباني وب، آگهي مشترك در گوگل بر اساس كلمات كليدي تعيين شده اكران ميشود. نمايش آگهي در گوگل براي سرويسهايي كه شامل اعتبار گوگل نميباشند نيز با پرداخت هزينه آن طبق تعرفه امكانپذير ميباشد. با استفاده از اين سرويس، وبسايت مشترك بلافاصله از لحظه شروع فعاليت و افتتاح وبسايت با بازديدكنندههاي بسياري روبرو خواهد شد.
گارانتي
سرويسهاي ميزباني وب راهبردان شامل 1 ماه تضمين عودت وجه ميباشند. چنانچه مشترك به هر دليلي از سرويس ميزباني وب خود رضايت نداشته باشد وجه پرداختي وي بطور كامل عودت داده ميشود.
عدم تحريمهاي اقتصادي و سياسي
خدمات ميزباني وب راهبردان تحت هيچ شرايط و زماني مشمول تحريمهاي اقتصادي و يا سياسي دولتهاي بيگانه نميشود. تجهيزات و سرورهاي راهبردان درآمريکاو كانادا به گونهاي نگهداري ميشوند كه شرايط كاملا برابر با شهروندان مقيم آمريکا و كانادا ميباشد چرا كه پرسنل ايراني مقيم راهبردان در هر دو كشور بعنوان يك شخصيت حقوقي حافظ منافع تجهيزات و سرورها ميباشند.
تهيه نسخههاي پشتيبان (Backup)
بيان اينكه اطلاعات وبسايتها، بانكهاي اطلاعاتي، Emailها و … بسيار ارزشمند هستند از ديدگاه هيچ كس پوشيده نيست. در راهبردان تهيه نسخههاي پشتيبان بعنوان يكي از خدمات بسيار مهم و حساس در دستور كار واحد پشتيباني قرار داده شده است.
تهيه نسخههاي پشتيبان در راهبردان به دو طريق دستي و مكانيزه صورت ميگيرد.
روش اول (دستي) در 3 مرحله انجام ميشود: روزانه، هفتگي و ماهيانه
روزانه: نسخه پشتيبان هر سرور در هر 24 ساعت يكمرتبه بر روي همان سرور تهيه ميشود.
هفتگي: نسخه پشتيبان تمامي سرورها به سرور پشتيبان (Backup Server) در شبكه VPN منتقل و ذخيره ميشود؛ سپس يك كپي از آن بصورت متقارن به مركز داده دوم منتقل ميشود. در واقع هر دو مركز حكم پشتيبان يكديگر را دارند. بدين ترتيب نسخه پشتيبان اصلي در دو منطقه متفاوت جغرافيايي نگهداري ميشود كه معادل 100% تضمين در بازگرداندن اطلاعات از دست رفته ميباشد.
ماهيانه: تهيه Mirror Backup يكي از ويژگيهاي منحصر بفرد راهبردان ميباشد كه با حضور پرسنل در مركز داده در هر ماه يكمرتبه انجام ميشود. راهبردان بر روي هر يك از سرورها علاوه بر قرار دادن دو ديسك سخت همزمان (Online Mirror) كه بصورت تركيب RAID ميباشند يك ديسك سخت سوم را نيز كه ظرفيتي معادل ديسك اول در خود دارد بعنوان Mirror Backup در نظر ميگيرد. ديسك سخت سوم در هر ماه بصورت دستي جايگزين ديسك دوم ميشود ديسك دوم بعنوان ديسك معادل (Mirror Backup) از Network بطور كامل جدا ميشود. بدين ترتيب درصورت بروز هرگونه اشكال احتمالي در شبكه از جمله حمله wormها و ويروسها و يا مشكلاتي از قبيل Crash يا معيوب شدن هر دو ديسك اصلي، ديسك Mirror بلافاصله جايگزين خواهد شد.
روش دوم (مكانيزه)
تهيه نسخه پشتيبان بصورت مكانيزه كه توسط خود كاربران انجام ميشود، جزو يكي از تسهيلات و خدمات ويژه راهبردان به شمار ميرود كه امكان استفاده از آن براي تمامي كاربران (مشتركين و غيرمشتركين) بصورت رايگان ميسر ميباشد.
با استفاده از اين سرويس هر كاربر ميتواند با وارد كردن شناسه كاربري و كلمه عبور FTP سايت خود بدون محدوديت اينكه وبسايت او توسط راهبردان ميزباني شده يا خير، از وب سايت خود بصورت رايگان نسخه پشتيبان (Backup) تهيه نموده و در هر زمان نسبت به بازيابي نسخه پشتيبان وبسايت خود اقدام نمايد.
خدمات دامنه
ثبت دامنه و سرويس دهي نام دامنه مطابق با آخرين استاندارد و تکنولوژي روز دنيا يکي ديگر از خدمات ما مي باشد. در حال حاضر شرکت خدمات سرويس دهي به صدها نام دامنه را بر عهده دارد.
ثبت دامنه
ويژگيهاي خدمات ثبت و نگهداري دامنه
راهبردان با استفاده از يك سيستم اتوماسيون مديريت دامنه ها، مراحل ثبت، انتقال،تمديد و كنترل دامنه ها را به سرعت انجام ميدهد.
ثبت دامنه
ثبت دامنه در سيستم راهبردان ظرف چند دقيقه انجام ميشود.كاربر، نام دامنه مورد نظر خود را در قسمت ثبت دامنه وارد ميكند و در صورتي كه قبلا ثبت نشده باشد طي چند مرحله آن را بصورت آنلاين به ثبت ميرساند.انجام امور ثبت دامنه در راهبردان بصورت كاملا آنلاين و بدون نياز به تماس با پرسنل توسط سيستم انجام ميشود.
تمديد دامنه
مدت زمان ثبت دامنه ها توسط سيستم دائماً كنترل ميشود و به مالكين دامنه هايي كه در دوره يكماهه پاياني ثبت هستند بصورت خودكار از طريق پست الكترونيك اطلاع مي دهد (علاوه بر ارسال پست الكترونيك توسط سيستم، تماس تلفني با مشتركين در زمان پاياني دامنه در دستور كار بخش خدمات امور مشتركين قرار داده شده است). به منظور تمديد دامنه، مشترك كافيست به كنترل پنل كاربري خود مراجعه نموده و دامنه مورد نظر خود را بدون نياز به مراجعه حضوري و يا تماس با پرسنل، بصورت آنلاين و به سرعت تمديد نمايد.
نقل و انتقال دامنه بين مشتركين
هر مشترك مي تواند از طريق كنترل پنل خود دامنهاي را به مشترك ديگري منتقل نموده و مالكيت آن را واگذار نمايد،با استفاده از اين روش نقل و انتقال دامنه بين مشتركين به سرعت و بدون اتلاف وقت انجام ميگيرد.
انتقال دامنه به راهبردان
كاربر كافيست نام دامنه مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد نمايد.در صورت عدم امكان انتقال،مواردي از قبيل قفل دامنه و گذشتن از تاريخ انقضاء توسط سيستم به مشترك اعلام ميشود و در صورت امكان انتقال ، عمليات را شروع و در هر مرحله وضعيت را گزارش ميدهد.اين عمل موجب صرفه جويي در وقت كاربر نسبت به كنترل وضعيت دامنه خود خواهد شد و پيگيري مراحل انتقال آن را بصورت آنلاين انجام خواهد داد.
مديريت دامنه ها
مشترك از طريق يك كنترل پنل جامع، قادر به مديريت تمامي دامنههاي خود ميباشد. براي انجام تغييراتي از قبيل DNS و مشخصات مالكيت (Whois) هر دامنه نيازي به تماس با شركت نخواهد داشت و در هر لحظه از شبانه روز قادر به مديريت دامنه هاي خود ميباشد.
تمديد خود كار دامنه ها
در سيستم راهبردان امكان تمديد بصورت خودكار براي هر دامنه در زمان انقضاء آن وجود دارد، مشترك مي تواند در كنترل پنل خود دامنه يا دامنه هايي را كه قصد تمديد خودكار آنها را دارد مشخص نمايد،دامنههاي مشخص شده در زمان تاريخ انقضاء بصورت خودكار توسط سيستم تمديد خواهند شد (تمديد خودكار دامنهها مشروط بر داشتن اعتبار لازم مشترك در زمان تمديد ميباشد).
حفظ هويت دامنه (Domain ID Shield)
استفاده از اين سرويس به مشترك اين امكان را ميدهد تا مشخصات مالكيت دامنه خود را در Whois سرورها حفظ نمايد.حفظ مشخصات از دريافت هرزنامه جلوگيري ميكند.طبق ضوابط سازمان بين المللي ICANN مراكز ثبت دامنه موظفند مشخصات واقعي مالكيت دامنه را به نحوي ارائه دهند كه در Whois سرورها قابل رويت باشد به همين علت در زمان استفاده از اين سرويس مشخصات شركت راهبردان جايگزين مشخصات مشترك خواهد شد و همچنان حق استفاده ،مديريت و انتقال دامنه براي مشترك محفوظ خواهد ماند.
قفل گذاري دامنه (Domain locking)
قفل گذاري دامنه موجب ميشود تا از انتقال دامنه به يك Registrat ديگر بدون اجازه مالكيت آن جلوگيري شود،مشترك ميتواندپس از ثبت دامنه خود نسبت به قفل گذاري آن اقدام نموده و در هر زمان قفل آن را آزاد نمايد.
اشتراك مالكيت دامنه (Domain Ownership Sharing)
هر مشترك مي تواند مالكيت حقوقي دامنه خود را با عضو (ويا عضوهاي) ديگري از راهبردان شريك شود، بدين ترتيب هر يك از شركاء بدون كسب اجازه شريك ديگر خود قادر به اعمال تغييرات در مالكيت ، DNS ،آزاد نمودن قفل و يا انتقال و واگذاري دامنه نخواهند بود.اين ويژگي يكي از شاخصهاي منحصر بفرد نگهداري دامنه در راهبردان مي باشد كه مشابه آن در هيچيك از مراكز ثبت دامنه در دنيا مشاهده نشده است.
ثبت عمده
با استفاده از اين سرويس مشترك مي تواند همزمان چندين دامنه را به ثبت برساند. اين عمل از تكميل مجدد فرمهاي ثبت براي هر دامنه جلوگيري مي نمايد.
رزرو دامنه (Domain Reserving)
سيستم رزرو دامنه يكي از خدمات منحصر بفرد راهبردان مي باشدكه توسط آن مشتركت ميتواند نام دامنه اي را كه قبلا ثبت شده است براي خود رزرو نمايد.بطور روزانه تعداد زيادي نام دامنه از بانك اطلاعاتي ثبت سازمان بين المللي نگهداري دامنهها (ICANN) بدليل عدم تمديد توسط مالكين آنها خارج ميشوند كه اغلب آنها در وبسايت فعالي استفاده نشدهاند و صرفا بدليل خاص بودن نام آن به ثبت رسيدهاند.نامهاي دامنهاي كه در ليست رزرو راهبردان قرار دارند در هر ساعت توسط سيستم بطور اتوماتيك كنترل مي شوند و در صورت خارج شدن از ثبت بلافاصله بصورت آنلاين براي مشترك به ثبت ميرساند و به وي از طريق پست الكترونيك اطلاع ميدهد.